
Framgångsrik feedback
SYFTE
På ett fartfyllt, underhållande och tankeväckande sätt tydliggör denna föreläsning vad feedback betyder i praktiken och vilka positiva effekter det kan skapa om feedback ges på rätt sätt.
Föreläsningen visar hur vi behöver förändra både vårt eget sätt att ge och ta kritik och vår inställning och attityd till de personer som ger oss feedback för att vi ska kunna växa både som individer och som organisation.
Vad krävs för att andra ska vilja lyssna? Vad kan man tänka på när man ger feedback och när man tar emot kritik?
INNEHÅLL
- Trovärdighet. Hur kommer det sig att vi lyssnar på vissa men inte på andra?
- Vad du bör tänka på om du vill vara en person som andra ska lyssna på och ta intryck av
- Vad händer när vi ger varandra feedback? En kort beskrivning av grunden för mänskligt beteende
- Vad är det som skapar motivation, fokusering eller glädje? Vad är det som sker när vi får negativ kritik? Genomgång av försvarsmekanismer
- Hur bör man ge kritik? En enkel modell för feedback med tänkvärda tips
- Färger och personprofiler. Hur din personprofil påverkar ditt sätt att både ge och ta emot kritik
- Eventuellt reklamationsteknik och hur du eller din organisation bäst tar hand om missnöjda och/eller besvikna kunder
Föreläsningens innehåll
Inställning
Din egen inställning till att ge och ta kritik och feedback
Trovärdighet
Det här ska du tänka på för att vara en person som andra lyssnar på
Försvarsmekanismer
Mänskligt beteende och försvarsmekanismer

Skapa motivation och arbetslust
Så ger du feedback som inspirerar, utvecklar och uppmuntrar dina medarbetare
Personprofiler & färger
Lär dig känna igen olika personprofilers behov och anpassa din feedback därefter
Ta hand om kunder som klagar
Så hanterar du reklamationer och klagomål på bästa sätt
Vägen till bra samarbete

Skapa en kultur där feedback är en naturlig del av vardagen. På så sätt får du inte bara lojalitet tillbaka utan också en stark organisation med högt i tak.
I den här föreläsningen, som genomförs med mycket värme och humor, får deltagarna de verktyg de behöver för att kunna hantera alla typer av kritik och feedback. Föreläsningen kan genomföras på 1-3 timmar. Efter föreläsningen går det att ladda hem en dokumentation med checklistor och tips för att tillämpa kunskapen från föreläsningen inom den egna verksamheten.
Det finns även möjlighet att beställa vår bok Ta skit! Och gör det till guld. Den brukar vara ett mycket uppskattat inslag och ger ett unikt mervärde till alla som är med. Vi erbjuder förmånliga mängdrabatter i samband med en föreläsning.
Kontakta Johan Hamilton om du vill veta mer om utbildningen.
0708-68 45 68
johan@hamiltongroup.se
Sagt av deltagare

Två timmar av föreläsningen kändes som en halvtimme i Sandviken Folkets Hus. Så bra!!!”

Med Annikas energi och kunskap kunde vi leverera den mest helgjutna chefsdagen någonsin. Det är tryggt att jobba med föreläsare som levererar på toppnivå.